//1. Kérd be egy kert szélességét és hosszúságát.
//Állapítsd meg, hogy a két érték egyenlő-e. Ha egyenlőek,
írd ki,
//hogy a kert négyzet alakú, de ha nem egyenlőek,
//írd ki, hogy a kert téglalap alakú.
//Ehhez kétágú szelekciót használj.
//2. Számold ki a kert területét.
//Ha a terület 20 négyzetméter alatt van, írd ki, hogy
nagyon kicsi;
//20-40 között: közepes; 40-50 között éppen megfelelő;
//51-től kezdve: írd ki, hogy túl sokáig tart lenyírni a
füvet.
//Ehhez egymásba ágyazott szelekciókat használj.
//3. A garázs a kertben van. Konstansokban tárold a garázs
méreteit: 7*5 m.
//Számolj, majd kétágú szelekcióval írd ki a képernyőre,
//hogy a garázs elfér-e a kertben, vagy nem.
//4.
A kertben van egy 90 cm mély, feszített víztükrű medence,
//ami
a kert egy tizedét foglalja el.
//Kérdezd
meg, meddig töltöttük fel a medencét (egyharmad, kétharmad, tele).
//Ez
alapján írd ki, mennyi víz kell bele, ha:
//-
egyharmadig
//-
kétharmadig
//-
tele töltjük.
//Ehhez
egymásba ágyazott szelekciókat használj.
Órai megoldás:
using System;
namespace _2021._02._11
{
class Program
{
static void Main(string[] args)
{
//1. Kérd be egy kert szélességét és hosszúságát.
Console.Write("Add meg a kert hosszúságát: ");
int hossz = Convert.ToInt32(Console.ReadLine());
Console.Write("Add meg a kert szélességét: ");
int szel = Convert.ToInt32(Console.ReadLine());
//Állapítsd meg, hogy a két érték egyenlő-e. Ha egyenlőek, írd ki,
if (hossz == szel)
{
Console.WriteLine("A kert négyzet alakú.");
}
else
{
Console.WriteLine("A kert téglalap alakú.");
}
//hogy a kert négyzet alakú, de ha nem egyenlőek,
//írd ki, hogy a kert téglalap alakú.
//Ehhez kétágú szelekciót használj.
//2. Számold ki a kert területét.
int terulet = hossz * szel;
//Ha a terület 20 négyzetméter alatt van, írd ki, hogy nagyon kicsi;
if (terulet < 20)
{
Console.WriteLine("Nagyon kicsi.");
}
else
{
if (terulet <= 40)
{
Console.WriteLine("Közepes.");
}
else
{
if (terulet <= 50)
{
Console.WriteLine("Éppen megfelelő.");
}
else
{
Console.WriteLine("Túl sokáig tart lenyírni a füvet.");
}
}
}
//20-40 között: közepes; 40-50 között éppen megfelelő;
//51-től kezdve: írd ki, hogy túl sokáig tart lenyírni a füvet.
//Ehhez egymásba ágyazott szelekciókat használj.
//3. A garázs a kertben van. Konstansokban tárold a garázs méreteit: 7*5 m.
const int szel1 = 5;
const int hossz1 = 7;
//Számolj, majd kétágú szelekcióval írd ki a képernyőre,
//hogy a garázs elfér-e a kertben, vagy nem.
int terulet1 = hossz1 * szel1;
if (terulet1 <= terulet)
{
Console.WriteLine("Elfér a kertben.");
}
else
{
Console.WriteLine("Nem fér el a kertben.");
}
//4. A kertben van egy 90 cm mély, feszített víztükrű medence,
double melyseg = 90 / 100;
double medence = terulet / 10.0;
//ami a kert egy tizedét foglalja el.
Console.Write("Mennyire van feltöltve a medence? (egyharmad, kétharmad, tele)");
string vizmennyiseg = Console.ReadLine();
//Kérdezd meg, meddig töltöttük fel a medencét (egyharmad, kétharmad, tele).
double terfogat = medence * melyseg;
//Ez alapján írd ki, mennyi víz kell bele, ha:
if (vizmennyiseg == "egyharmad")
{
double egyharmad = terfogat * 0.33;
Console.Write("A medence egyharmadig van töltve ennyi m3 víz van benne: {0}", egyharmad);
}
else
{
if (vizmennyiseg == "kétharmad")
{
double ketharmad = terfogat * 0.66;
Console.WriteLine("A medence kétharmadig van töltve ennyi m3 víz van benne: {0}", ketharmad);
}
else
{
if (vizmennyiseg == "tele")
{
Console.WriteLine("A medence tele van töltve ennyi m3 víz van benne: {0}", terfogat);
}
}
}
//- egyharmadig
//- kétharmadig
//- tele töltjük.
//Ehhez egymásba ágyazott szelekciókat használj.
}
}
}
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.